Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové Lamborghini Countach zklamalo, teď je ale na prodej barevně vyladěný kus, který vás dostane do kolen
13.4.2024 | Petr Prokopec
Sám autor původního provedení ho strhal, to není dobré znamení. A také nám přišlo spíš jako nevhodné parazitování na slavném jméně italské ikony. Tento kus ale spojuje hnědý lak karoserie se sněhobílým interiérem a vypadá velmi působivě.
Jistě nejsem sám, kdo měl v dětství v pokojíčku na stěně vylepený plakát původního Lamborghini Countach. Ikonický italský supersport jako vůbec první auto na světě představil proslulý klínovitý profil, u čehož bylo nejen mnoho ostrých hran, ale postupem času i stále více spoilerů. Nad těmi puristé lomili rukama, mně se však kdysi obří spoilery, ještě větší nádechy a žebrování líbily. I když nutno dodat, že čím starší jsem byl, tím více jsem přecházel do toho tábora, který volal po větší designové čistotě.
Na Countach navázala legenda 90. let, tedy Diablo. I to se zpočátku pyšnilo poměrně jednoduchými tvary, než Italové znovu dali pokyn všemu možnému „tuningovému harampádí“, aby se navěsilo na karoserii. Se změnou nakonec až v závěru životního cyklu přišlo Audi, které značku ze Sant'Agata Bolognese odkoupilo. Zároveň s designovými změnami pak dorazily i ty mechanické, asi nejpodstatnější však bylo navýšení kvality. Lambo se tak mohlo odrazit vstříc stále úspěšnější budoucnosti.
Pod německou taktovkou se Italové rozhodli v roce 2021 zavzpomínat na minulost. Když od příchodu originálu uplynulo padesát let, bylo odhaleno nové provedení Countach LPI 800-4. Pozornosti si získalo spoustu, obdivu méně. Designově kontroverzní vůz postavený na bázi Aventadoru nepředstavuje na rozdíl od originálu nic převratného vystát ho nemohl ani autor originálu, nedávno zesnulý Marcello Gandini.
Celkově vzniklo jen 112 kusů nového Countache, což byl znovu odkaz na původní supersport - během vývoje totiž nesl označení LP112. Značka celou sérii vyprodala necelý týden po odhalení, na počátku roku 2022 pak vůz předala prvním zákazníkům. Většina vyrobených kusů, které jsme měli možnosti vidět, nás nedonutila změnit původní pohled na věc, jeden z kupců se ale rozhodl uctít originál ještě víc než ostatní. A podle nás zabodoval.
Sáhl tedy po kombinaci hnědé barvy Luci del Bosco, matně bronzových litých kol a sněhobílého interiéru Bianco Leda. Bronzový odstín se pak objevuje i uvnitř v případě ozdobného prošívání, přičemž vyvedeno je v něm také logo automobilky vyšité na sedadlech. Chybět pak nemohou ani karbonové dekory, ostatně s uhlíkovými vlákny značka koketovala již u originálu - a to pod dohledem Horacia Paganiho.
Výše zmíněná kombinace je zcela unikátní, jejího majitele ale nejspíš už omrzela. Vůz totiž posílá do dražby u společnosti RM Sotheby's, která jej nabídne 11. května. Podle aukčního domu by případný zájemce měl za exemplář s pouhými 110 najetými kilometry zaplatit až 2,3 milionu Eur (cca 58,45 milionu korun), tedy víc, než činila původní cena. Jelikož ale podobná pocta nejspíše již nevznikne, půjde i nyní o zajímavou investiční příležitost.
Lze pak jen dodat, že pohon dostal na starosti atmosférický dvanáctiválec naladěný na 780 koní, jemuž pomocnou ruku podává 48voltový elektromotor disponující dalšími 34 koňmi. Značka se přitom vyhnula použití těžkých baterií s pomocí lehčího superkondenzátoru, novodobý Countach tak i přes 60centimetrový nárůst do délky a mnohem objemnější jednotku váží 1 595 kg, tedy jen o zhruba sto kil více než pozdější verze originálního supersportu.
Pokud vám unikl novodobý Countach, můžete se stát majitelem unikátního kousku, jenž páruje hnědý lak karoserie se sněhobílým exteriérem. Podle nás svým vzhledem konečně ohromí. Foto: RM Sotheby's, tiskové materiály
Zdroj: RM Sotheby's
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024 - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test MotoGP v Jerezu - sice Ducati, ale Aprilia a KTM hodně blízko včera 18:47
- Test MotoGP v Jerezu - průběžně včera 14:30
- MOTO TEST CAMP Soběslav: 18.–19. května 2024 včera 13:30
- Red Bull Rookies Cup v Jerezu včera 10:00
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion 28.4.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli poslední Audi A6 jako ojetinu za třetinu původní ceny, pověst extra držáku nepřehání
včera - Výrobce extrémních obytných off-roadů zkrachoval. Jeho auta měla přežít i apokalypsu, sám tak tuhý kořínek neměl
včera - Vietnamec, který i v Česku vydělal jmění na nudlích, pěchuje do své chřadnoucí automobilky další a další miliardy
včera - V prodeji se objevily díly na vzácnou ostrou verzi legendárního McLarenu F1, na tohle jsme všichni chudí
včera - Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva