V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba

Absolutní vítěz to není, ale uvážíme-li, že jde o daleko nejstarší vůz z klání za zlomek cen jeho moderních souputníků, pak je třeba obdivovat, že se vůbec zvládl prosadit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba

30.3.2020 | Petr Miler

V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Absolutní vítěz to není, ale uvážíme-li, že jde o daleko nejstarší vůz z klání za zlomek cen jeho moderních souputníků, pak je třeba obdivovat, že se vůbec zvládl prosadit.

Řada lidí s obdivem vzhlíží k předchozím generacím současných aut. Jsou podle nich kvalitnější, řidičsky více vtahující do děje, díky omezenému používání přeplňovaných motorů pravděpodobně trvanlivější a ze stejného důvodu i znělejší nebo úspornější při ostré jízdě. V neposlední řadě stojí pak jako ojetá o mnoho méně. S tím vším lze souhlasit, obvykle je tu ale minimálně jeden faktor, který novinky činí přitažlivější - bývají o mnoho rychlejší.

I když se motory aut vesměs zmenšily, díky nástupu přeplňování, modernějším převodovkám či efektivnější elektronice bývá dynamika moderních aut jako takových v jiné dimenzi. Pro příklady nemusíme chodit daleko, nejlepší hot hatche s motory objemu okolo dvou litrů mohou snadno soupeřit i s Ferrari z minulé dekády. Ne vždy ale vývoj kráčí stejným směrem a poslední velký sprint uspořádaný britským Carwow to krásně ukazuje.

Sešly se v něm tři více či méně aktuální ostré modely střední třídy - Lexus RC F s motorem 5,0 V8 bez turba a 480 koňmi, BMW M4 s motorem 3,0 R6 se dvěma turby a 431 koňmi a Mercedes-AMG C63 S Coupe W205 s 4,0 V8 opět s dvojicí turb a 510 koňmi. Aby v tom RC nebyl bez přeplňování sám, do party přibyl i Mercedes C63 AMG Sedan předchozí generace W204 s motorem 6,2 V8 s 460 koňmi a předchozí BMW M3 E90 s 4,0 V8 s 420 koňmi. Karty byly rozdány jasně: Nové Céčko vypálí všechny rybníky v okolí, M4 bude těsně sekundovat díky citelně nižší hmotnosti a RC F tak leda ukáže ostatním, že evoluce bez turba též přináší ovoce. Jenže tak to nedopadlo.

Ve sprintu z místa na 400 metrů si nejlépe vedla M4 s časem 12,6 sekundy, které by zřejmě byl s to sekundovat novější C63, to by se mu ale musel povést alespoň jeden start. Už poněkolikáté vidíme ostré AMG - ať už s pohonem zadních nebo všech kol - jak se trápí při rozjezdu navzdory použití funkce launch control. Druhý tak dojel starší Mercedes C63 od AMG se ztrátou jen 0,2 sekundy, třetí RC F ztratil další desetinu, až pak dojelo novější AMG o další desetinu později a předchozí M3 E90 uzavírala řadu s časem 13,0 s. Ta - můžeme předem říci - neměla šanci v žádném dynamickém klání a předpoklady o dynamické mizérii nepřeplňovaných modelů zcela naplnila. Starší Mercedes C63 AMG ale ani trochu.

Právě on je nejpříjemnějším překvapením celého klání, a to přesto, že je s pořizovací cenou v přepočtu okolo 580 tisíc Kč jasně nejlevnější, s kořeny v roce 2007 ještě o rok starší než M3 E90 a o přeplňování si pochopitelně může nechat jen zdát. Jeho osmiválcový motor byl ale zkrátka příliš velký na to, aby jej novější turbo-konkurence nechávala vzadu, však díky objemu 6,2 litru má i 600 Nm točivého momentu - novější AMG má v motoru 4,0 V8 biturbo jen o 100 Nm víc.

Při pružném zrychlení z 80 km/h v režimu D tak byl nejstarší účastník klání opět druhý nejrychlejší tentokrát za svým novějším bratrem a při startu s předem zařazenou rychlostí byl dokonce nejlepší, protože na rozpohybování atmosféricky plněného motoru není nutné čekat. Pravá hvězda tohoto klání pak byla druhá nejlepší i v testu decelerace. Slušný výkon na auto z minulé dekády za asi třetinu ceny současného modelu, podívejte se na jeho představení sami.


V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 1 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 01V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 2 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 02V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 3 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 03V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 4 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 04V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 5 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 05V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 6 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 06V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 7 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 07V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 8 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 08V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 9 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 09V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 10 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 10V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 11 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 11V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 12 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 12V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 13 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 13V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 14 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 14V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 15 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 15V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 16 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 16V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 17 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 17V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 18 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 18V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 19 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 19V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 20 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 20V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 21 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 21V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 22 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 22V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 23 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 23V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 24 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 24V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 25 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 25V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 26 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 26V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 27 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 27V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 28 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 28V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 29 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 29V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 30 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 30V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba - 31 - Lexus RC F vs BMW M4 vs Mercedesy C63 AMG vs BMW M3 E90 drag 31
Čistě technicky současný Mercedes-AMG C63 spolu s BMW M4 obhájili své pozice nejrychlejších aut, největší hvězdou klání bylo ale o mnoho levnější, více jak 10 let staré Céčko od AMG ještě s motorem 6?2 V8 bez turba

Zdroj: carwow@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.