Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik odhalil hezčí tvář nového VW Passat sedan, ani ten u nás nebude možné koupit
17.4.2024 | Petr Prokopec
První podoba nového Passatu sedan se od nás moc hezkého hodnocení nedočkala, označili jsme ji za ošklivou jakou noc. Tohle je hezčí písnička s přídomkem Pro, ani ta ale nebude pro nás.
Volkswagen byl po dlouhá léta absolutní čínskou jedničkou. Výrazně tomu pomohla i jeho spolupráce se dvěma místními automobilkami, přičemž partnerství s firmou SAIC bylo uzavřeno již v roce 1984. O sedm let později se pak Němci rozhodli, že svůj otisk na největším trhu světa zvětší a podepsali smlouvu také se společností FAW. S její pomocí na čínský trh posílají mimo jiné sedan Magotan, což je tamní obdoba nám dobře známého Passatu. Jeho devátá generace se v Evropě vrátila už jen ve formě kombíku, zrovna tuto karosářskou variantu však Číňané příliš nemusí, a tak se dočkali sedanu.
Passat se nicméně v Číně prodává i pod svým tradičním názvem, jde nicméně o produkt vzešlý ze spolupráce s SAIC. VW se nyní chystá na premiéru nové verze, jejíž vzhled nám předčasně prozradily snímky uniklé z databáze tamního ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT), u kterého musí všechny automobilky přihlásit design svých chystaných novinek ještě před začátkem prodejů. Na nich si můžeme povšimnout označení Pro, jímž koncern v Číně označuje prodloužené varianty (ostatně se jím honosí i Škoda Octavia). Zatímco tak nám známý Passat disponuje rozvorem 2 841 milimetrů, jeho čínská verze má mezi nápravami 2 871 mm.
V tomto ohledu se přitom Passat Pro shoduje s Magotanem, který jsme mohli vidět dříve a označili ho za mimořádně ošklivý. Nový Passat Pro vypadá citelně lépe, neboť ve srovnání se svým nevlastním sourozencem sází na konvenčněji pojatou příď. Vypadá v podstatě jako evropského provedení Passatu, nárazníky jsou ale více vyboulené, což protahuje délku na 5 006 mm. Máme zde tedy jeden z největších vozů VW postavených na modulární platformě MQB. Zákazníci přitom budou moci volit mezi standardní variantou a sportovním provedením, jenž dostalo do vínku mnohem výraznější nárazníky, hlavně pak ten přední.
Bez ohledu na vzhled bude možné motorový prostor osadit pouze dvěma jednotkami TSI, z nichž ani jedna neprošla sebemenší elektrifikací. To je s ohledem na směřování automobilky překvapivé stejně jako fakt, že Passat sedan nebude mimo Čínu nabízen. Nicméně Němci jsou si nejspíše vědomi toho, že i hybridní ústrojí by cenu poslalo do sfér, které je většině klientely zapovězená. Základní jedna-pětku se 160 koňmi si ale bude moci řada lidí dovolit, stejně jako se nezdá být nedostupným dvoulitr s 220 koňmi.
Pohled do interiéru zatím chybí, na překvapení ale u VW nelze až tak sázet. Nebude proto překvapením, když se za volantem objeví digitální přístrojový štít a střed palubky ozdobí 12,9palcový volně stojící displej multimédií. Prodej pak odstartuje ve třetím letošním čtvrtletí, přičemž Magotan by měl dorazit ve stejnou dobu. V jeho případě se pak sice se sportovní verzí zatím nepočítá, i tak si ale Němci mohou mnout ruce, že publiku nabídnou hned tři provedení vycházející ze stejného základu.
Nový Passat sedan zvaný v tomto případě Pro je určen pouze čínskému trhu, přičemž s více než pětimetrovou délkou a rozvorem 2 871 milimetrů překonává evropského příbuzného. Oproti němu bude navíc k mání pouze s čistě benzinovými motory. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroje: Autohome China, Volkswagen
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM včera 10:34
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů včera 10:15
- König testoval 3 dny v Mostě včera 10:00
- KTM 450 Rally Replica 2025: do písku i kamení včera 08:00
- Testy v Jerezu; Dixon a Alonso 30.4.2024
Nejčtenější články
- Jediný moderní McLaren schopný uhánět 400 km/h měl být investiční jistota, teď se nedá prodat ani o 15 milionů levněji
3.4.2024 - Ford rozhýbal prodeje nechtěných elektromobilů. Stačilo je zlevnit o 190 tisíc Kč ve chvíli, kdy prodělává 892 tisíc na kuse
3.4.2024 - V Rusku se znovu vyrábí úplně nové Citroëny. Mají pořád stejnou techniku, elektroniku, loga, všechno
3.4.2024 - Smutné: Tohle starší a levné falešné naftové AMG je dnes víc AMG než skutečné nové AMG
3.4.2024 - Avizované zdražení Tesel byl jen blaf. Prodeje rychle padají, skladové zásoby rostou, ceny půjdou zase dolů
3.4.2024
Živá témata na fóru
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.02. 09:30 - petr_riha
- Jednostopé okénko 05.01. 22:15 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 22:08 - Truck Daškam
- Cyklistické vlákno 04.30. 14:54 - jarka
- BMW Divize 04.30. 14:15 - pavproch
- Politický koutek 04.29. 21:51 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.29. 21:15 - rutak11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:23 - Zajda