Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
4.5.2024 | Petr Prokopec
Bude si říkat příznačně Arsenal, s anglickým fotbalem ale nebude mít společného zhola nic. S vojenským arzenálem ano, s balistickou ochranou B6 mu odolá v luxusu, jaký se v těchto sférách nevídá.
Americká automobilka Rezvani se specializuje na náročnou klientelu, které nabízí hned dvě možnosti výrazného odlehčení bankovnímu účtu. Zákazníci totiž mohou sáhnout sportovních vozech či naopak po SUV. Základem nabídky je Retro RR1 neboli upravené Porsche 911 Turbo, u kterého výkon může narůst až na 750 koní. Ještě o pár stupňů výše je pak Beast neboli přepracovaný Ariel Atom, který se na rozdíl od britského originálu dočkal karbonové karoserie. Hmotnost tak sice vzrostla na 1 343 kg, 6,2litrový motor ale vše kompenzuje výkonem 1 000 koní.
Větší zájem je ale zřejmě o SUV, která jsou k dispozici hned tři. Základní Tank vzešel z Jeepu Wrangler, zatímco pick-up Hercules se třemi nápravami a pohonem všech šesti kol má za základ model Gladiator od téže značky. Vrcholný Vengeance je pak přepracovaný Cadillac Escalade, o jehož design se postaral Milen Ivanov. Ten dříve navrhoval automobily pro videohry, přičemž Rezvani požadovalo, aby jeho „pomsta“ měla stejně agresivní vizáž. Pro celé portfolio, tedy i pro sporťáky, přitom automobilka nabízí různé formy pancéřování.
Důvodem, proč jsme ale ke značce sídlící v kalifornském Santa Ana zamířili na virtuální návštěvu, je její chystaná novinka. Znovu půjde o SUV, tentokrát pojmenované Arsenal. Na jakém voze je založeno, automobilka zatím neupřesnila. Protože ale mluví o nemalém komfortu a z prvního snímku se zdá, že styl odpovídá Rezvani Vengeance, startovním bodem byl nejspíše znovu Escalade. Ten je k dispozici ve standardním a prodlouženém provedení, Arsenal tak nejspíše oproti svému staršímu sourozenci využije kratší platformu.
Zákazníci přitom budou mít na výběr také z menšího množství pohonných jednotek, zvolit totiž mohou 6,2litrový osmiválec z produkce General Motors, který v atmosférické verzi produkuje 426 koní, zatímco s to přeplňovanou je spojen výkon 684 koní. Vengeance nicméně lze osadit toutéž jednotkou, ovšem naladěnou až na 821 koní. Zároveň je ale k dispozici také s třílitrovým turbodieselem disponujícím 281 koňmi. Zatím nejdále z celé firemní nabídky ale zachází Tank s motorem z Dodge Demon SRT, který produkuje 1 000 koní.
I když Arsenal nebude nejvýkonnějším vozem v portfoliu, v obrněné verzi má velkou šanci stát se tím nejrychlejším. Rezvani totiž u své novinky poprvé použilo pancíř z kompozitu a nikoli ocelových plátů, jako je tomu u sourozenců. Hmotnost tedy zamíří výrazně dolů, vysoká balistická ochrana B6 ovšem zůstane zachována. Zájemci mohou začít sepisovat objednávky již nyní, zaplatit však musí rezervační poplatek 150 USD (cca 3 500 Kč). To je nicméně při ceně startující na 225 tisících dolarech (5,2 mil. Kč) naprostý pakatel.
Automobilka Rezvani chystá další opulentní tank jménem Arsenal. Foto: Rezvani Motors
Půjde o sourozence dva roky staréeo SUV Vengeance. To je postaveno na bázi Cadillacu Escalade, jenž jako základ nejspíše využije i chystaný Arsenal. Foto: Rezvani Motors
Zdroj: Rezvani Motors
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 10 minutami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
včera - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva