Autofotka týdne: Amerika prozrazuje, jaká bude evropská Toyota Auris

Nový Auris se v Evropě ukázal jen v předpremiéře. Plnohodnotné představení Toyota pro novou generaci hatchbacku překvapivě umístila do USA. V Americe bude pětidveřová varianta, označená jménem Corolla, novinkou v nabídce.
Toyota Corolla Hatchback pro trh v USA

Toyota Corolla Hatchback pro trh v USA | foto: Toyota USA

Posledních 12 let to bylo poměrně jasně rozdělené: v Evropě a jen některých dalších vybraných částech světa Toyota prodává hatchback Auris, pro Ameriku a Asii je pak určen sedan Corolla. Tedy Corolla se celou dobu prodávala i u nás, ale kvůli čtyřdveřové karoserii byla prodejně vždy ve stínu Aurisu (test Toyoty Corolla čtěte zde).

Auris se nyní po pěti letech chystá na příchod nové generace. Ta se poprvé ukázala v březnu na autosalonu v Ženevě (koncept si prohlédněte zde), ale v plné parádě se prezentuje až teď v USA – jako Corolla Hatchback. Tento krok následuje poté, co stávající provedení Aurisu vstoupilo v roce 2015 na americký trh jako Scion iM. Evropský Auris se na americkém trhu udržel i po stažení značky Scion z trhu – prodeje postupně vyrostly na 20 tisíc kusů v loňském roce a Toyota zjevně vidí v pětidveřovém kompaktním hatchbacku na americkém trhu potenciál.

Nižší, širší a delší

Při evropské předpremiéře na ženevském autosalonu Toyota tajila kdeco, včetně rozměrů nového Aurisu, ale v Americe prozradila pár nových údajů: novinka je o 2,5 cm nižší, o 3 cm širší a téměř o 4 cm delší celkově i na rozvoru náprav. To nejsou žádné zásadní změny, ale když se přidá rozšířený rozchod a o dva centimetry zkrácený přední převis (a o stejnou míru prodloužený ten zadní), je jasné, proč má nový model o tolik dynamičtější proporce než ten stávající.

Výraznějšímu vzhledu pomáhají i útlejší LED světla vepředu a vzadu nebo více skloněná záď. Menší úhel zadního okna svědčí aerodynamice, použití kompozitních materiálů na páté dveře zase sníží hmotnost.

Toyota se tentokrát více zaměřila i na jízdní vlastnosti. Platforma TNGA, použitá už u Priusu, přináší o 60 procent větší torzní tuhost a také níže položené těžiště. Přední zavěšení má upravenou geometrii a zadní náprava (alespoň na americkém trhu víceprvková) je kompletně přepracovaná.

Zajímavostí je rozmanitost nabízených pohonných jednotek. Americká Corolla Hatchback dostane zbrusu nový atmosférický dvoulitr se zdvojeným vstřikováním. Dlouhozdvihový motor s vysokou kompresí má co do účinnosti za hybridy zaostávat o pouhý procentní bod (účinnost 40 procent), podle dřívějších informací nabídne 126 kW a 206 Nm. Kromě manuálu s automatickými meziplyny (tuto funkci už nabízí crossover C-HR) dostanou Američané možnost objednat nový variátorový automat CVT s deseti přednastavenými rychlostmi.

I v Evropě už bez dieselu

Dvoulitr se do evropského Aurisu dostane také, avšak jako hlavní agregát v hybridním pohonu. Nový dvoulitrový hybrid o výkonu 132 kW má cílit na dynamičtěji zaměřené řidiče, zatímco druhý hybridní pohon s benzinovým motorem 1,8 l má jako hlavní prioritu co nejnižší spotřebu. Po vzoru nové generace Toyoty Prius také klesl systémový výkon hybridu s osmnáctistovkou ze 100 na 90 kW.

Přes velký důraz na hybridní verze Toyota nabídne i klasický benzinový motor. Čtyřválec 1.2 Turbo nabízela stávající generace už od roku 2015, v novém Aurisu bude jedinou volbou pro ty, kdo nechtějí hybrid. S naftovými motory totiž Toyota v souladu s dřívějšími prohlášeními končí. Vlastní turbodiesely už Japonci nevyvíjejí a převzaté motory od BMW v nové generaci už také nabízet nebudou.

Toyota Auris Hybrid

Nový Auris také vykročí směrem k autonomnímu řízení. Systém LTA sleduje na dálnicích podélné značení a auta jedoucí vepředu a díky tomu dokáže držet správný směr jízdy v běžném provozu i v kolonách. Funguje ve spojení s adaptivním tempomatem a zatím výhradně jako asistenční systém, řidič tedy musí mít stále ruce na volantu. Tuto novinku doplní obvyklé funkce jako sledování mrtvých úhlů, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel.

I nadále se bude Auris vyrábět v britské továrně Toyoty v Burnastonu, nedaleko Derby. Z Británie, konkrétně severního Walesu, také pocházejí motory. Prodej bude zahájen ve druhé polovině roku.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...