Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ani Toyota u svých aut z přelomu milénia nepočítala, že se dožijí roku 2019
15.2.2019 | Mirek Mazal
Japonská auta platí za velké držáky a o těch od Toyoty to platí obzvlášť. Přesto ani sami Japonci nepočítali, že se její vozy z roku 2000 dožijí letoška, už na to nemají naprogramovaný kalendář.
Americká novinářka popsala úsměvné zjištění, které se týká Toyot vyrobených na přelomu milénia. Během prvního nedělního oběda v novém roce se její tchán pochlubil tím, že nastartoval svou Toyotu Avalon z roku 2000, japonský sedan ale na palubním displeji ukazoval datum konce minulého tisíciletí. Místo 1. ledna 2019 kalendář indikoval 1. ledna 1999.
Podobné problémy se čekaly s příchodem roku 2000, 1. ledna 2019 rozhodně překvapí. Vypadalo to chvíli jako zaškobrtnutí systému, dokud se tchán nepokusil nastavení upravit. Snaha o nápravu nikam nevedla, palubní systém auta s aktuálním označením roku vůbec nepočítá. Popisek končí v roce 2018, poté číslice přeskočí na 1999 a tak pořád dokola.
Podivné chování se majiteli nepozdávalo, a tak se tchán s manželem novinářky vydali k dalšímu rodinnému Avalonu a viděli totéž. A u jiných Toyot z té doby vybavených palubním kalendářem jakbysmet. Odolná auta, z nichž jedno dále slouží bez velkých poruch i s nájezdem 372 tisíc kilometrů, ukázalo roky 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 a 1999. Japonská společnost známá dlouhou tradicí výroby kvalitních vozů by mohla projevit trochu sebevědomí a zařadit do systému delší časové rozpětí, ale zjevně ani ona nepočítala, že její vozy z konce minulého a začátku tohoto století budou letos ještě jezdit.
Mluvčí automobilky po dotazu týkající se nastavení data palubního počítače sdělil jen tolik, že návod k použití na objevenou skutečnost předem upozorňuje. Možným řešením je najít manuálně jiný rok s odpovídajícími dny (třeba 2015). Zástupce značky nedokázal objasnit, proč byl kalendář Avalonu z roku 2000 navržen tak, aby se zastavil zrovna v loňském roce. Přežít 18 let v provozu je totiž pro auto od Toyoty snadným soustem, programátoři ale asi měli jiná očekávání.
Toyoty z přelomu tisíciletí se zjevně neměly dožít roku 2019, aspoň to tak vypadá podle jejich palubních kalendářů, na fotkách vidíme model Avalon
Ke cti Japoncům budiž, že na to předem upozornili v návodu k obsluze
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch